Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
10.4.2024, Milan Šurkala, aktualita
TCL přichází s novou generací svých chytrých televizí C855. Proti předchozí řadě navyšují maximální jas až na 3500 nitů, výrazně se také zvýšila jemnost stmívacích zón, kterých je tu zhruba 3krát tolik.
thegrid89 (8) | 14.4.202420:09
Až 2000 stmívacích zón je v průměru matice 44 vertikálně nebo horizontálně. To je opravdu rozlišení jak hrom. Takže cokoli s černým pozadím bude mít hnusný nádech. Nechápu proč je problém je udělat alespoň 5x jemnější. Stačí na to nějaký jednoduchý řadič. Tohle je jen reklmaština.
Odpovědět0  0
dim0n (1) | 10.4.202422:49
s vsadim se, ze to stale ma 100MBit LAN ;­-)
Odpovědět0  0
Eidž (13) | 11.4.20245:27
Ano, to je ­"vytýkáno­" i současným modelům jiných výrobců. Uvidíme, co TCL.
Ale ruku na srdce ­- je pro streamování obsahu 4K potřeba víc? Není. A tipnul bych si, že stejně většina pojede na Wi­-Fi... :­-­)
A pak k tomu potřebuje optikou přípojku. :­-)
Odpovědět0  0
eMKejx (5) | 15.4.202410:28
to je to co ma sokovalo aj v pripade mojej 75C935, ale kedze je cez wifi tak pohodka, ale je to vec ktora urcite nie je plus :D chcelo by to vidiet nazivo ten obraz, ja mam tych propagacnych 1980 zon a je to fajn.
Odpovědět0  0
Eidž (13) | 10.4.202419:10
TCL má papírově skvělé parametry. I při minulých generacích panelů. Když to ale na zahraničních webech testují, tak to skvělých výsledků nedosahuje. Zejména v HDR. Laicky bych řekl, že kromě nabušeného HW jim chybí roky zkušeností v SW. Papírově horší panely od jiných výrobců dosahují stejných nebo i lepších celkových výsledků.
Uvidíme, jak dopadne tato generace.
Ale určitě pochvala pro TCL za Dolby Vision. Tím bych věřil i v krok vpřed.
Odpovědět0  0
PaiaJBC (11) | 10.4.20247:56
Do prčic, jak se mám gůgla zeptat, aby mi vysvětlil, co jsou to ty stmívací zóny?

Dostávám výsledky s odkazy na ­"ochranná zóna­", ­"ČSN a světelná reklama­", ­"Jak vybrat správnou teplotu světla do místnosti­", ­"Průkaz energetické náročnosti budovy­" atd.
Odpovědět0  0
Eidž (13) | 10.4.202419:02
Dřív měl panel jedno podsvícení pro celou plochu. Teď plochu rozdělí na zóny. A každá zóna může ovládat podsvícení. Tím dokážou černou barvu zobrazit věrněji, protože si vypnou podsvícení v dané zóně.
Odpovědět0  0
PaiaJBC (11) | 11.4.20248:54
Díky za vysvětlení, ale to neřeší toho gůgla, fakt za celou dobu jeho existence nějak neumím efektivně hledat, možná to zanedlouho vyřeší AI, který snad budu moct pokládat otázky stejně jako živýmu člověku...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (34) | 11.4.202410:23
Pokud jste mu napsal jen ­"stmívací zóna­", tak je docela pochopitelné, že to nenašlo nic kloudného. Zkuste napsat ­"stmívací zóna televize­" a hned to bude vypadat jinak. On nemůže vědět, že máte na mysli zrovna ty v televizích. Ani AI by Vám to nevysvětlila, pokud byste jí neřekl, že myslíte ty v televizi.
Odpovědět0  0
Eidž (13) | 11.4.202418:34
Tak pravdou je, že je víc používaný pojem local dimming ­(lokální stmívání­).
Odpovědět0  0
eMKejx (5) | 15.4.202410:31
treba k tej hladanej fraze pridat znacku pripadne model vyrobku a ono to ten google pochopi.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (28) | 12.4.202412:35
Mohl by Vám přijít vhod i tento náš starší článek: https:­/­/www.tvfreak.cz­/technologie­-podsviceni­-lcd­-televizoru­/4352
Odpovědět0  0
Eidž (13) | 12.4.202417:27
Zajímavé je, že s tím výrobci přišli ­(local dimming­) až u miniLED. Možná chyběl výpočetní výkon, který by to dokázal obsloužit. Nevím, jen tipuji.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (28) | 12.4.202418:06
Local dimming není nic nového, ostatně ten mnou odkazovaný článek je už z roku 2011.
Odpovědět1  0
Eidž (13) | 12.4.202418:47
Ano, to máte pravdu. Ale jde o to, kolik těch zón je. Protože hrubý raszr moc nefunguje.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (34) | 13.4.202417:40
A právě to je pak to mini­-LED. Přišli s tím u mini­-LED proto, že je to v podstatě to, co ten pojem mini­-LED znamená. Není to sice přesně definováno, ale mini­-LED jsou televize, které těch zón mívají v řádu stovek a vyšších. Jako vždy, nemůžete mít vždy nejlepší formu dané technologie hned, ale prochází to postupným vývojem ­(ať už daným hardwarovými omezeními nebo marketingovými­).
Odpovědět0  0
Eidž (13) | 14.4.20246:59
Sorry, ale miniLed je o velikosti diod. A tím o zvýšení počtu zón local dimming.

Dobře shrnuto je zde: Zdroj: https:­/­/www.covybrat.cz­/nejlepsi­-televize­/#typ_miniled
MiniLED
MiniLED je své podstatě mezikrok mezi klasickými LED ­(LCD­) televizory a vytouženě očekávanou MicroLED technologií. U LCD mají jednotlivé diody velikost v řádu milimetrů, u miniLED desetin milimetru a u MicroLED méně než setiny milimetru. Díky tomu jich lze do displeje umístit násobně více než u současného řešení. Hlavní přínos by měl být u podání černé. Zóny lokálního tlumení ­(local dimming­) jsou u současných LCD v počtu desítek, či menších stovek u špičkových modelů. S miniLED by jich mohly být až tisíce.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (34) | 14.4.202410:08
"Sorry, ale miniLed je o velikosti diod. A tím o zvýšení počtu zón local dimming. ­"

No a neříkám snad totéž?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.